Przez lata królował na stołach w postaci kiszonek, jednak wraz z początkiem lat 60. niespodziewanie odszedł w cień. Z dnia na dzień wszyscy smakosze zapomnieli o nim, mimo jego zdrowotnych właściwości.


Akcja „Tradycja w natarciu”

Od zapomnienia postanowili uratować go organizatorzy Targów HORECA®. W ramach akcji „Tradycja w natarciu” do współpracy zaprosili 10 cenionych szefów kuchni. Spotkali się na polu należącym do gospodarstwa rolnego JeDynie we wsi Wawrzeńczyce, aby wspólnie zasadzić blisko 300 sadzonek

Wszystko wskazuje na to, że głąbik krakowski ma szansę stać się nowym kulinarnym symbolem Krakowa. To prawdziwa rewolucja.



Nie wstydźmy się polskiej kuchni

Celem akcji jest zwrócenie uwagi na bogactwo lokalnych smaków, którym może poszczycić się Kraków.
W 2019 roku miasto otrzymało tytuł Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej. 

- Do udziału w akcji zainspirowała mnie nazwa warzywa. Nigdy wcześniej z głąbikiem się nie spotkałem, stąd moja ciekawość i chęć uczestnictwa. Uważam, że to doskonałe przedsięwzięcie. Chcę poznawać nowe produkty, których mógłbym używać u siebie w restauracji. – powiedział Marcin Filipkiewicz, szef kuchni Restauracji Copernicus.


Inicjatorem akcji jest firma Targi w Krakowie, organizator Międzynarodowych Targów Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HORECA®, które odbędą się w dniach 20-22 listopada w Krakowie pod hasłem „Tradycja w natarciu” w ramach wydarzeń towarzyszących Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej.