• Projektowanie strukturalne opakowań dla FMCG dziś oraz kluczowe wyzwania w obszarze opakowań jutro i 2025 r., wygłoszony przez Roberta Lisa z firmy DS Smith
  • Zakupy na Costa del Sol – czyli dlaczego wartość jest na zewnątrz, a nie w środku?, zorganizowany przez Agencję Reklamową Dziadek do Orzechów, którą reprezentowali Albert Stęclik i Tomasz Gębala
  • Sztuka uszlachetniania folią – zabezpieczenie i komunikacja marki, którym uwagę Zwiedzających przykuła Katarzyna Patynowska z PC PRint
  • Wiodące opakowania w Polsce. Wyniki pierwszego rankingu firm opakowaniowych, przedstawionego przez przedstawiciela Polskiej Izby Opakowań i Banku Zachodniego WBK
  • Opakowania kosmetyczne – wczoraj, dziś i jutro, wygłoszony przez Barbarę Golimowską z firmy Krystyna Janda Sp. z o.o.
  • Design opakowań kosmetycznych – wyzwania dla projektantów, zaprezentowany przez Beatę Barańską-Czyżkowską z firmy Orkla Care S.A.
  • Trendy wzornicze w projektowaniu opakowań farmaceutycznych - Irek Korczyński, Studio Projektowe IKAR s.c.
  • Pozycjonowanie marki poprzez design opakowania - Maciej Zaremba, Soul & Mind Group
Pierwszego dnia Targów ogłoszono również wyniki pionierskiego rankingu wiodących firm opakowaniowych w Polsce. Ranking został przygotowany przez Polską Izbę Opakowań we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK oraz firmą Bisnode. Główne kryterium oceny stanowiła dynamika rocznych przychodów ze sprzedaży za ostatnie dwa okresy sprawozdawcze oraz osiągnięty zysk z prowadzonej działalności (na poziomie wyniku netto).
Najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy podzielono na 3 kategorie, w których 3 pierwsze miejsca zajęły:

W kategorii duże firmy (sprzedaż większa niż 200 mln PLN):
  1. Miejsce: Zakład Produkcji Folii EFEKT PLUS Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 153% (opakowania z tworzyw sztucznych)
  2. Miejsce: FLEXPOL Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 118,9% (opakowania z tworzyw sztucznych)
  3. Miejsce: AMCOR TOBACCO PACKAGING POLSKA Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 118,8% (opakowania z papieru i tektury)
W kategorii średnie firmy (sprzedaż w przedziale 40-200 mln PLN):
  1. Miejsce: ABCAN Sp. z o.o; dynamika sprzedaży 407% (opakowania z metali)
  2. Miejsce: AR CARTON KRAKÓW Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 151% (opakowania z papieru i tektury)
  3. Miejsce: MARPOL S.A.; dynamika sprzedaży 139 % (opakowania z tworzyw sztucznych)
Mniejsze firmy (sprzedaż w przedziale 10-40 mln PLN):
  1. Miejsce: NOVO PAK Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 266% (opakowania z tworzyw sztucznych)
  2. Miejsce: FONTE Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 198% (opakowania z tworzyw sztucznych)
  3. Miejsce: ARPACK POLSKA SP. z o.o.; dynamika sprzedaży 139%) opakowania z tworzyw sztucznych)
Badaniu poddano łącznie 1 500 firm stricte związanych z branżą opakowań.
Stałym i niezwykle ważnym elementem programu Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations jest konkurs, organizowany w Strefie Studenta. Dedykowany młodym, zdolnym i kreatywnym projektantom otwiera przed nimi szeroką gamę możliwości: przede wszystkim zaistnienia w branży oraz zdobycia cennych kontaktów biznesowych i… pierwszych zleceń. Do udziału w Międzynarodowych Targach Opakowań Packaging Innovations zaproszonych zostało 10 studentów, którzy wybrani zostali głosami internautów. Finaliści mieli możliwość zaprezentowania swoich prac i udziału w drugim etapie konkursu „Głosowanie Profesjonalistów”. Trzy pierwsze miejsca w głosowaniu jury zajęły:
Pierwsze miejsce - Agnieszka Pluszczewicz – opakowanie „Bakalia – upominkowe opakowanie na bakalie z podziałem na cztery rodzaje bakalii"
Drugie miejsce -  Aleksandra Marczyk – opakowanie „Animusie”
Trzecie miejsce - Eliza Sikorra – „Opakowanie na jajka z modyfikowaną wielkością wytłoczek na jajka duże i małe”
Złotym sponsorem Strefy Studenta jest firma Lifocolor Farbplast Sp. z o.o.

Aby wziąć udział w konkursie należało zaprojektować oraz wykonać prototyp innowacyjnego opakowania, które może zostać następnie wdrożone do produkcji. W tym roku nadesłano 23 prace. Po burzliwych naradach pierwszą nagrodę przyznano Agnieszce Pluszewicz za nietypowe opakowanie na… bakalie. Jury doceniło pomysłowość i funkcjonalność projektu.
- Jestem w bardzo dużym szoku i ogromnie się cieszę. Tym bardziej, że swoją przygodę z branżą opakowań dopiero zaczynam. Do tej pory zajmowałam się architekturą wnętrz i we wzornictwie opakowań stawiam pierwsze kroki. Uważam, że zwycięstwo w tym konkursie to dla mnie duża szansa. Ale nie tylko dla mnie – dla wszystkich, którzy brali udział w tym konkursie, nie tylko nagrodzonych. Wiele jest firm, które poszukują ciekawych rozwiązań i nietuzinkowych pomysłów, a tutaj możemy zostać zauważeni, a nasze portfolio docenione. Wierzę, że nie tylko mnie, ale także pozostałym Uczestnikom konkursu uda się nawiązać ciekawe relacje biznesowe. W moim przypadku start w konkursie był pewnym incydentem, tak jak wspominałam – na co dzień zajmuję się architekturą wnętrz. Chciałam spróbować swoich sił i udało się! Kto, wie może będę się w tym kierunku rozwijać - mówi zwyciężczyni konkursu Agnieszka Pluszewicz, studentka Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.

Innowacje, inspiracje, fachowa wiedza i kreatywne rozwiązania – te określenia najlepiej oddają największe zalety Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations!

Kolejna, jubileuszowa edycja Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations już za rok.